subota, 18. studenoga 2023.

Blog 87


U protekla dva dana imao sam prvu spisateljsku krizu u vezi serije. Te krize izgledaju, otprilike, ovako - napišem nešto i onda se javi crv sumnje, koji u neka doba, a ne treba mu puno, naraste toliko da se pretvori u izuzetno snažno osjećanje da mi rad ne valja ništa. 

Od tog osjećanja ja ne budem normalan čovjek. Postanem malodušan i gdje god pogledam vidim samo probleme. Tako sam juče čitav dan mislio da je pisac u meni mrtav i da je sav moj trud u tom pravcu čista budalaština, pa sam se bio baš rastužio. 

Sve je to došlo od toga što u meni sada ima veliki nemir od te serije, što pisac u meni, biće zapravo veoma vitalno i zdravo, hoće da radi to svoje, a ne može dok ne dođe duboka noć. To je prava istina o mom nemiru, a što ja iz toga konstruišem mračne fabule, to su gluposti. Neka vrsta antipjesništva za kog bi mi bilo bolje da ga nemam, ali ja ga imam, što opet govori o meni nešto bitno, a to je da  nisam pisac samo ponekad, samo kad je fino biti pisac, već uvijek, non stop. 

Poslije tog groznog dana, ispunjenog poražavajućim mislima o tome kao od pisanja nema ništa osim jada, bijede i čemera, imao sam plodnu spisateljsku noć, pa ako sam danas zbog toga malo i pospaniji, samo sam zadovoljniji, jer me ona podsjeća kako su mi sinoć replike tekle, kako sam se bio fino opustio dok sam stvarao, pa stvorio više nego što sam planirao, četvrtu i odmah petu scenu. Jedna stvar, istina, nije pošla kako sam zamišljao, pa možda je sada popravim, a možda i ostavim kako je sad, pa kasnije odlučim da li popravljati, kad vidim kako će se uklopiti sa ostatkom. Ovo kako je sada se super uklapa sa narednom scenom, ali u cjelini ne stoji bolje od prvobitne ideje; vratiti prvobitnu ideju, a od nove uzeti završnicu, to je ono što tu treba. 

Još jedan razlog za sreću je i što sam napravio onaj scenoslijed. On je tu da me vrati na kolosjek kad ovaj slabić u meni krene izmišljati razloge zbog kojih ne može pisati dalje. Sinoć je to učinio, što ne bi mogao da je šupalj. Da je šupalj u njemu bih vidio nešto što je ništa, a ne uputstvo za nastavak, koje samo trebam slijediti do kraja i ništa se ne moram brinuti da će djelce ispasti nepovezano. Svu brigu trebam pokloniti likovima i dijalozima, da mi to bude što uvjerljivije i življe. 

Iako živim u društvu gdje je maltene grijeh imati lijepe i pozitivne misli, a posebno one najljepše, sada me nije strah ni zamišljati da bi moj tekst kvalitetom možda mogao nadići trenutni standard, pa da cijela stvar završi kao remek-djelo domaće kinematografije? Takvo razmišljanje utiče pozitivno na motivaciju i pisac treba da se njime koristi bez obzira što se s time budi gnjev bijednika.

Idealan razvoj situacije vidim tako da dogodine postanem profi pisac s parama, s nekim finim autićem koji je ono manji, ali pila, tipa BMW Z3. I ne mora više na posao, ne na način kao sada, već može po danu voziti skejt, dok se vidi, i kad sam već tako krenuo, desi se tu i magija, kao na skejtu mi dolaze ingeniozne ideje, od kojih svaka vrijedi stana u novogradnji, pa ono bukvalno moram skejtati, a seljaci oko mene, za promjenu, napadaju sada druge ljude, kao: “Kako možete biti tako nekulturni da ovuda prolazite, zar ne vidite da El capitano generale vozi skejt?”


***


Razmišljam ovo jutro kako sam juče malo uradio za seriju, pa mi neprijatno. 

Nije da nisam uradio ništa, popravljao sam jednu scenu, pisao je iznova i to je skoro gotovo, ali mi krivo što je nisam dovršio. 

Bilo bi lijepo kada bi se književni planovi mogli realizirati u naletu, a ne preko ovih dugih i iscrpljujućih borbi, čiji je kraj tako neizvjestan. 

Treba se latiti posla, uhvatiti se olovke i polako. Ako me išta može izvući iz ovog osjećaja, to je ona. 

Moj život nije više Ilijada, on je sada Odiseja. Negdje me čeka Penelopa, ali je put do nje kvrgav i zajeban, ispunjen Kiklopima, Haribdama i Scilama. Treba biti hrabar, pametan i vrijedan da se to sve pređe, i iznad svega vjerovati u zasluženu nagradu.


***


Iskoristio sam današnje zatišje na poslu kako bih dovršio šta sam juče započeo, a još sam uspio dodati malo nastavka, pa sad kontam kako sam zaslužio malo izaći večeras i popiti koju pivu. 

Želim reći nešto i o osjećaju da je domaći filmski svijet veoma tvrd i da sam možda napravio grešku što sam rekao nekim ljudima iz tog svijeta šta radim. Kao u književnosti, i tu je malo para, pa oni koji tu rade ne vole nova lica, jer se plaše da bi ih to moglo ugroziti poslovno. To rađa veoma hladnu i odbojnu atmosferu za nas koji bi tek da uđemo, ali ja se tješim da je ovo mali grad i da ljudi nisu neuhvatljivi, samo treba čovjek prije saznati ko je u kojoj priči stvarno moćan, pa probati direktno. 

Druga stvar koja me tu tješi jesu moji poznanici, filmski radnici iz Srbije i Hrvatske, koji su pokazali puno više interesovanje. Vidjećemo kako će se stvar razvijati dalje, a do tada se treba posvetiti samoj književnosti, jer ako scenario bude baš dobar, onda ne bi trebalo biti prevelikih problema sa realizacijom. 










 





Nema komentara:

Objavi komentar

Roman bez imena

  1. Odluku da postanem pisac donio sam jednog dana, poslije čitanja jedne smiješne knjige. Bilo je to nešto najsmješnije ikad što sam čitao...

Linkovi na postove